miercuri, 20 august 2008

Adevărata valoare şi intoxicarea cu fotbal

O spun de la început: nu am nimic cu fotbalul, iubesc fotbalul! Ceva, însă, mă enervează la fotbal: e prea mediatizat. Mă refer aici la fotbalul autohton. Dacă aruncaţi o scurtă privire pe site-urile principalelor ziare de sport sau urmăriţi la TV rubrica sport, veţi observa că în toate, fără excepţie, se vorbeşte cu interes, ardoare şi patos despre scandalul Rapid-Dinamo, despre umărul rupt a lui Mutu, despre problemele lui Becali cu Federaţia, etc. Peste tot, fotbal din Liga I. De parcă, în România, doar acest sport se practică ! Şi, mai penibil, un ziar sau o televiziune a început să facă un sondaj cu tema: „Aţi dona bani lui Mutu ca să scape de datoria la Chelsea?”. Nu mi-a venit să cred ! Pe Mutu îl doare la bască de Chelsea şi de datoria asta, iar unii ziarişti, în exces de zel sau lipsă de alte subiecte, inventează inepţii de genul acesta. Mutu se sparge în figuri în maşini de fiţe, este proprietar al unui club de noapte, are jdemii de case şi cineva vine cu ideea să-i fie donaţi bani lui Mutu. Prea tare ! Toate aceste pseudo-ştiri sunt mediatizate în aceeaşi perioada în care are loc Olimpiada de la Beijing. La această importantă competiţie participă şi România. Până acum reprezentanţii noştri au câştigat 8 medalii olimpice. Adică au devenit cei mai buni sau aproape cei mai buni la diverse discipline sportive. Ţin minte ce s-a întamplat într-una din zile când România nu a luat nici o medalie la JO: majoritatea mass-media a prezentat respectiva zi ca fiind una neagră pentru sportul românesc… În schimb, ştirile despre fotbal erau prezentate de către fufele de la ştiri cu zâmbetul pe buze, de parcă Becali, Andone, Piţurcă sau Copos ar fi câştigat Liga Campionilor şi Campionatul Mondial de Fotbal la un loc. Mi se pare jenant să generalizezi că România a avut o zi neagră la JO iar fotbalul intern să-l ridici în slăvi. Cei care ne reprezintă la JO nu au ajuns oricum acolo, au avut de trecut multe etape şi concurează cu mulţi sportivi valoroşi. Stau şi mă întreb de ce nu a fost până acum nici o ştire de genul: „Fotbalul românesc e din nou la baie, nu participă nici data asta la Olimpiadă”. Aţi văzut România concurând la Olimpiadă la fotbal ? Eu nu. La noi în ţară, fotbalul nu a obţinut rezultate importante, în afară de Steaua cu Cupa Campionilor Europeni şi Super Cupa Europei. În rest, perioadă neagră pentru fotbalul românesc.
P.S. Ştiu că pe blog-ul meu am publicat mai înainte un articol despre Gabi Paraschiv de la Oţelul. Asta nu se numeşte intoxicare cu fotbal, pe blog-ul meu nu am multe articole despre acest sport.

Niciun comentariu:

Bine aţi venit pe blog-ul meu !

Fotografia mea
Galati, Romania
Salutare , prieteni !
Powered By Blogger