luni, 26 ianuarie 2009

Moga nu se dezminte şi plagiază din nou la Eurovision !

ORIGINALUL - Billy Joel "We didn't start the fire"

PLAGIATUL - Red Blonde "Nu am cu cine"

Ieri seară mă uitam la TV pe un post de muzică şi a început să cânte trupa Red Blonde ("veveriţele" lui Măruţă). Piesa se numea "Nu am cu cine" şi participă la semi-finala Eurovision românească. Încă de la primele acorduri mi s-a părut că ascult piesa lui Billy Joel, "We didn't start the fire". Varianta Red Blonde este mai alertă, ici-colo s-a mai băgat un ritm, o tobă în plus şi, bien-sur, este în limba română. S-a păstrat până şi ideea de text de la Billy Joel: o enumerare de fapte istorice şi de nume de personalităţi care se reflectă în decăderea stilului de viaţă a americanilor. În piesa plagiată , la fel, se enumeră diverse aspecte negative, doar că din societatea românească. "Autorul", "compozitorul" piesei româneşti este nimeni altul decât cel numit pe nedrept "Micul Mozart" din muzica autohtonă: Marius Moga. Moga plagiază iarăşi cu neruşinare. Eu l-aş numi mai bine "Big Tief" ! Trebuie doar să ştii să jonglezi cu PC-ul din dotare, să ai un program de editare sunet bun şi să ştii să te inspiri de la alţii. Talentul muzical nu îi lipseşte lui Moga, doar că acesta este depăşit cu brio de lipsa de inspiraţie şi de arta lui de a şti să plagieze "a la carte". Sunt curios să văd dacă Măruţă va aborda în emisiunea lui acest subiect şi dacă îl va trata imparţial având în vedere că el şi Moga sunt prieteni la cataramă: au jucat în filme, în clip-uri muzicale, etc. Nu ştiu de ce, dar tare cred eu că Măruţă îl va apăra pe Moga în frunte cu Andra.

3 comentarii:

Unknown spunea...

Mai activ, maestre, mai activ....

Unknown spunea...

Mersi mult de tot pentru sustinere....

Anonim spunea...

Hai sictir ;).Habar nu ai cate piese plagiate sunt pe lumea asta :))

Bine aţi venit pe blog-ul meu !

Fotografia mea
Galati, Romania
Salutare , prieteni !
Powered By Blogger