marți, 18 octombrie 2011

Pădurea dintre satele Adam şi Ghingheşti moare încet şi sigur...

Problema este că pădurea despre care vă voi vorbi în cele ce urmează nu moare de bătrâneţe. Nici din cauza vreunui meteorit care să se fi prăbuşit acolo aşa cum s-a întâmplat în Siberia. Pădurea moare de mâna omului prin intermediul drujbelor... Mare parte din copilărie mi-am petrecut-o în satele Adam şi Ghingheşti, jud.Galaţi, de unde sunt originari părinţii mei. Cele mai frumoase vremuri ! Pentru cine nu ştie, este o zonă frumoasă unde, înainte de Revoluţie, Ceauşescu avea o cabană de vânătoare, la Stroiu. Nu vă mai spun că din cauza asta, în zonă, erau mulţi mistreţi sau căprioare pentru ca tovarăşul să aibă ce împuşca. Tot aici este şi Mânăstirea Adam, cu o vechime de peste 400 ani. O altă atracţie a zonei o constitue, cred eu, pădurile care se întind aici pe suprafeţe generoase. Din păcate, în prezent aceste suprafeţe generoase s-au împuţinat vizibil după Revoluţie. În ultima vizită pe care am făcut-o la Adam şi Ghingeşti, în septembrie 2011, am rămas uluit să văd că pădurea care o ştiam eu dintre Adam şi Ghingheşti s-a micşorat cu mai mult de 60% din cât o ştiam eu de prin 1996. Din câte ştiu, după Revoluţie, unii localnici au primit parte din acestă pădure, prin revendicare. Şi, ce face românul când are pădure ? O taie cu drujba... Ceea ce a crescut în peste 100 sau 200 ani a fost pus la pământ în maxim 10 ani... Era o vorbă pe vremuri, când turcii ne tot cotropeau: "Codru-i frate cu românul"... Oare ? Acum sigur codrul nu este deacord cu chestia asta. Vă las să admiraţi în câteva fotografii ce a mai rămas din pădurea dinspre Adam şi Ghingheşti şi să vedeţi urmele "inteligenţei" umane după ce unii s-au trezit proprietari pe pădure...

Nu-i aşa, că e frumoasă PĂDUREA ?


Căprioare n-am mai văzut prin pădure dar pe un gândac "Ochiul Domnului" (Pyrrhocoris apterus) l-am fotografiat de parcă ar fi vegheat ca pădurea să nu mai fie tăiată.


Pădurea este viaţă !


La intrarea în pădure, dinspre Adam, deja se văd dovezi ale "inteligenţei" umane...


Pe vremuri aici era pădure, acum zici că eşti în Africa...


Sezon deschis pentru dat cu drujba !


Pe aici au trecut drujbele... În fundalul copacilor tăiaţi erau, odată, mulţi copaci... Erau...


Noroc ?


Concurenţă mare între producătorii de bere în pădurea Adam...


Intrarea în pădurea dinspre Ghingheşti, ce a mai rămas...

9 comentarii:

mario spunea...

suntem niste cretini ! distrugem o comoara si nu ne dam seama de asta . ce fac autoritatile ?

mario spunea...

O sa ajunga un desert toate padurile... pacat...

andra spunea...

Oamenii sunt niste animale daca distrug fara sa se gandeasca o padure asa frumoasa...

padurarul spunea...

NISTE MAGARI SI NISTE HOTI

Anonim spunea...

niste imfometati dupa bani is padurarii

Anonim spunea...

eu sunt din adam si e chiar pacat de padurile de aici sa is o frumusete

Anonim spunea...

Pacat ca frumusetea de padure care ''ERA'' se rareste pe zi ce trece.
Ce jocuri mai erau primavara, ce privelisti minunate erau, cum cantau pasarelele dar, acestea au ramas doar vise,.....

Anonim spunea...

Din păcate, administraţiile localităţilor din zonă sunt în cârdăşie cu hoţii. Mai mult, apare şi Chevronul în zonă! Cu apa şi solul contaminate, încet, încet vor apune şi satele! La Miroasa, peste deal, spre Bălăbăneşti, a mai rămas doar cimitirul!
www.balabanesti.ro

Anonim spunea...

Pădurea de la Adam rasa de pe fata pamantului

Bine aţi venit pe blog-ul meu !

Fotografia mea
Galati, Romania
Salutare , prieteni !
Powered By Blogger