duminică, 16 octombrie 2011

"Rusificarea" continuă în Republica Moldova :)))


Fotografia este făcută în raionul Cahul din Republica Moldova, în data de 15 octombrie 2011. Mă aflam în zona pieţei din Cahul şi am observat această reclamă tip "călăreţ". Mi-a atras atenţia cuvântul "Rusificare" ! Fiind vorba de o reclamă la o firmă care se ocupă cu service-ul la telefonia mobilă mi-am dat seama până la urmă că "rusificarea" se referă la schimbarea limbii folosite în meniul de la un telefon mobil, în nici un caz despre alinierea cu forţa la limba rusă a unui popor anume, în acest moldovenii de peste Prut. Fraţii noştri de peste Prut folosesc în vocabularul lor multe cuvinte sau expresii care pentru noi, de multe ori, au un cu totul alt sens - mai hazliu, chiar dacă pentru ei e ceva obişnuit. Dacă e să ne gândim cât de puternică a fost influenţa sovietică în Moldova, folosirea acestui cuvânt - "rusificare" într-o reclamă (ironia sorţii)poate să denote că moldovenii încă mai au în subconştientul lor urme ale ocupaţiei ruseşti. Vă daţi seama cum ar fi ca un service de telefoane mobile din Harghita sau Covasna să scrie pe o reclamă "Românizare" ?

Niciun comentariu:

Bine aţi venit pe blog-ul meu !

Fotografia mea
Galati, Romania
Salutare , prieteni !
Powered By Blogger