vineri, 14 noiembrie 2008

Mă bucur foarte mult pentru declinul agenţiilor imobiliare !

Criza financiară mondială are, paradoxal, părţile ei bune. Mai bine-zis o singură parte bună. Este vorba de agenţiile imobiliare care au rămas fără clienţi. Băncile nu mai acordă credite imobiliare aşa de uşor, prin urmare persoanele fizice nu mai cumpără apartamente aşa mult ca înainte de criză. Mă uitam zilele trecute la TV şi la ştiri era prezentată situaţia dificilă prin care trec... agenţiile imobiliare: un individ, patron de agenţie, spunea că - vezi Doamne - nu mai au bani să plătească angajaţii, utilităţile, benzina la maşină, telefoanele mobile, chiriile la sediul de firmă, etc. Cine se uita la ştirea asta, mai că ar fi început să plângă de mila săracilor agenţi imobiliari. Eu nu am plâns. M-am bucurat nesupus de mult. Să vă spun de ce : o agenţie imobiliară încasează de la un amărât de client un procent de 3 - 4 la sută din suma vreo 2 miliarde de lei pe care acesta o împrumuta pe viaţă de la bancă pentru a-şi cumpăra un apartament. 30 sau chiar mai mult de 40 miliaone de lei încasa o agenţie imobiliară doar pentru faptul că îţi alegeai din lista lor un apartament. Eu am trecut prin aşa ceva şi ştiu despre ce e vorba. Benzină de plătit la maşină ? Pe naiba ! La toate agenţiile la care am fost a trebuit să-i transport eu cu taxi-ul pe respectivii agenţi imobiliari. Actele pentru vânzare-cumpărae tot clientul le face. Tot clientul trebuie să meargă la notar. Agentul imobiliar îţi pune la dispoziţie o listă de apartamente disponibile. El te însoţeşte. Atât. De multe ori agenţiile imobiliare intervin pe piaţă şi contactează persoanele fizice care vând apartamente şi le conving să le vândă prin intermediul lor promiţându-le faptul că doar cumpărărtorul va plăti procentul de 3 la sută. În acest fel s-a ajuns în România să fie vândute apartamente la supra-preţ. Din acest motiv mă bucur pentru faptul că agenţiile imobiliare au început să ia ţacă. Foarte tare, frate ! (Până la urmă eu am reuşit să-mi iau un aparatament fără agenţie imobiliară, direct de la vânzător. Nu am scăpat totuşi de imensele taxe de notariat.)

Un comentariu:

Billy Boy spunea...

Bah ce sa zik e bine sa te bukuri dar din pakate dk lor le e rau...inseamna k si tie iti va fi!
Asta nu inseamna k tin cu ei...doamne fereste! Sa vezi aici (uk) ce inseamna un agent imobiliar....
Dar totusi sunt un pik mai buni decat in RO...
Orikum ce naiba merge bine in RO? :-)

Bine aţi venit pe blog-ul meu !

Fotografia mea
Galati, Romania
Salutare , prieteni !
Powered By Blogger